2015. március 27., péntek

Kötött nyuszi - nyunyu


Kötött nyuszi "ölelke"


Ez egy végtelenül egyszerű módja egy tündéri, ölelgetni való nyuszi elkészítésének. Csak egy négyzetet kell kötni, aztán tömni, varrni.

Kislányom kérésére, természetesen elkészítettem ezt a " nyunyut".



Sajnos nagyon puha bébifonalból kötöttem, így semmi tartása sincs, a töltelék is sima vatta (kinek mi van otthon), ami ugye szintén nem tartja a formáját. Viszont, legalább remek alvó állat lett belőle :-) Ez látszik is rajta, gyötrődött már néhány éjszakát.

Jöjjön a lényeg:

Tehát kötünk egy négyzetet ( simakötés: színe sima, visszája fordított ), ami az én esetemben 28x28 cm-esre sikeredett. Ekkor az alábbi képen látható pontokat szépen kiszámoljuk/kimérjük és bejelöljük.



Először az A és A' pontokat jelöljük ki, ezt félkörben férceljük. Ez lesz a nyuszi feje, így meghúzzuk és kitömjük. Ezután a két mellsőlábat készítjük el. A, B és C pontokat kötjük össze. B-től indulva, amíg A és C nem találkozik. Ugyanez a másik oldalon is.

Jöhetnek a hátsó lábak: E, F, D pontok. E-től indulva, F és D találkozásáig. Másik oldal szintén.

Ekkor kitömjük azzal amink van, összekötjük a pocakját, egy-két öltéssel rögzítsük ide a hátsó lábakat és jöhetnek a fülek.

Az én nyuszim fülei: felszedünk 5 szemet és simán kötünk. Minden sorban fogyasztunk egy szemet addig, amíg két szem marad, amit lekötünk. Ezzel akár kész is a fül. Én azonban horgoltam neki belsőrészt is, de ez nem fontos. Készítsünk egy pompom farkincát, varrjuk fel, hímezzünk (vagy ki, hogy szeretné) neki szemet, orrot.


Formázzuk és ölelgessük sokat! :-)


Forrás:
http://www.lebenslustiger.com/serendipity/archives/298-Square-Bunny-Knit-Tutorial.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése