2015. március 25., szerda

Horgolt lepke


"Terítőből" lepke

Ezt a lepkét, vagy terítőt, vagy poháralátétet én készítettem. Nagyon régen találtam egy angol leírást, az alapján készült. Gőzöm sincs a forrásról, mert csak lejegyeztem egy papírfecnire és nem írtam oda az elérhetőséget. Nem túl bonyolult, csak 3 sor az egész, így kezdők is bátran megpróbálkozhatnak vele. Biztos a gyors siker!


Ilyen, amikor még csak terítő!

És ilyen, amikor már lepke! 

Elkészítés:
Magic ring, vagy 8 láncszem egy kúszószemmel körbe zárva.

1. Sor ( narancs): 3 láncszem (lsz) magasítás, 2 egyráhatásos pálca (erp) ( ez az első pálca csoport), 2 láncszem ( ez az első ív), * 3 erp, 2 lsz *, a csillag közti részt ismételjük még hatszor. Összesen tehát 8 csoportnak kell lennie. Végül kúszószemmel zárjuk a kört.

2. Sor ( barna): Ebben a körben a 2 lsz-es ívekbe horgolunk, így kúszószemekkel elsétálunk az elsőig. Ott 3 lsz magasítás, 2 erp, 2 lsz, 3 erp. * 3 erp, 2 lsz, 3 erp*, csillag közti részt ismételjük még hatszor, kúszószemmel zárjuk a kört.

3. Sor ( narancs): Ismét az ívekben dolgozunk, tehát séta. 3 lsz magasítás, 7 erp, innentől minden ívbe 8 erp-t horgolunk, a végén kúszószemmel zárunk.

No, ekkor már van egy kisterítőnk. De, ha pillangót szeretnénk, akkor hajtsuk félbe és horgoljunk 14 lsz-et és minden lsz-be egy félpálcát a testnek. Ezzel fogjuk össze a szárnyakat és erre horgoljuk meg a csápokat. Pikó (3 lsz visszaöltve az elsőbe) , 12 lsz, pikó.

Készen is vagyunk! :-)

Kb. 10 perc alatt elkészülhetünk vele, így gyors és mutatós kézimunkával gyarapíthatjuk a világot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése